Interjúk : Interjú Kis Csabával, a Harcos/Warrior termékek gyártójával |
Interjú Kis Csabával, a Harcos/Warrior termékek gyártójával
Magyarember és Kaszás 2008.02.05. 21:08
1. Régen, ha látott valaki egy kopaszra borotvált fejű fiatalt LONSDALE pólóban rögtön megállapíthatta, hogy az bizony nagy valószínűséggel egy skinhead bajtársunk! Manapság sem sok minden változott mindössze annyi, hogy a LONSDALE márkát igyekszik felváltani a WARRIOR! Hogy miért volt szükség a váltásra azt talán mondja el maga az illetékes Kis Csaba! Mi volt a váltás oka, és kérlek vázold fel az olvasó előtt, miért döntöttél úgy 2004-ben, hogy létrehozol Magyarországon egy új nemzeti ruhamárkát?
- Üdvözlöm a Hungária portál olvasóit. Nagyon örülök, hogy váltásról beszélhetünk.
Az az igazság, hogy ez a váltás mai is folyamatosan tart. Valamikor 2003 őszén-telén
gondolkodtam el azon, mi lenne, ha nem csak pólókat vásárolnék, és azokat különböző
grafikákkal látnám el, hanem egy saját névvel feliratozott felsőruházati terméket
kellene készíteni. Ez az egyik ok. A másik pedig, amit a nemzeti rendezvényeken,
koncerteken, meccseken láttam a magyar fiatalokon: a LONSDALE márkájú pulcsik és
pólók. Miért kell nekünk egy angol márkát hordani ahhoz, hogy megkülönböztessük
magunkat a birkanyájtól? Mennyivel jobban mutatna, ha a HUNGARY felirat lenne a
LONDON helyett. Ez már adva is volt. Már csak a nevet kellett kitalálni.
- A márkanév kiválasztásánál, miért a HARCOSRA esett a szavazat, számodra mit jelképez ez a szó?
- Mindenképpen figyelembe kellett vennem, hogy a klasszikus végig zipzáras pulóveren a feliratot elválasztva, angolul és magyarul is tudjam használni. A névnek tükrözni kell elkötelezettségünket, erőnket, patrióta szellemiségünket és mindkét nyelven, leírva, kimondva jól kell hangzania. Ezeket figyelembe véve kellett megtalálnom azt a szót, amely megfelel elvárásaimnak. Tükrözi nemzetünk történelmét, a jelenben utat mutat, és záloga lehet a magyarság jövőjének. Őseink szakadatlan küzdelmet folytattak, hogy megtarthassák magyarságukat. Nem kétséges harcosok voltak. A jelenünk sem valami fényes, álszent, képmutató világban élünk, ahol a lényegről szó sem esik. Akár bal, akár jobb, a politikai elitnek nevezett élősködők ássák a sírunkat. De nem csak nálunk, egész Európában ez a helyzet: bevándorlók és cigányok milliói rendezik át kontinensünk etnikai arculatát. Ezért kell most nekünk is harcosoknak lennünk. Ebben a szubkultúrában nagyon sokféle ember megfordul, de mindnyájunkban egy közös van: gyengébben, erősebben, félénken, vagy radikálisan de mindnyájan hazafiak vagyunk. Az, hogy valaki felelősséget érez hazájáért, nem egyik pillanatról a másikra alakul ki. A folyamatos tudásszerzés alakítja életünket. Én mindenkit meg akartam célozni, aki vállalja a „HARCOT”: a futballszurkolót, a skinheadet, hungaristát, nacionalistát, nemzetiszocialistát, a kevésbé elkötelezettet, a nagyon radikálist vagy éppen a csak még most eszmélő kamaszt.
Ezt azért mondtam el, mert sokan felvetették, sőt nehezteltek rám azért, mert angolul is használom a HARCOS szót. Tény: a legelső pulóverek WARRIOR felirattal készültek el, már csak azért is, mert az alapoktól indulva, a LONSDALE ellensúlyozására törekedtem. A mai napig is készülnek angol felirattal a pólók, pulóverek és sapkák is. Van rá igény és szerintem praktikus is, hadd tudják más nációk fiai is, hogy vagyunk. Egyébként a HARCOS szó különböző változatait, magyarul, rovásírással vagy angolul összevariálva is használom és így kiegészítik egymást. Elég széles a választék, mindenkinek lehetősége van, hogy azt válassza ki, amelyik a legjobban megfelel ízlésének. Hát valahogy így született meg a LONSDALE kiszorítására vagy ha úgy tetszik felváltására a HARCOS, angolul WARRIOR márkanév.
- Minden szubkultúrához tarozik egy sajátos viselkedési és öltözködési forma. Ez alól nem képez kivételt a Skinhead mozgalom sem. Régen a fiatalság nyugat-európai EVERLAST vagy LONSDALE márkájú ruházatot viselt, ma azonban egyre nagyobb az igény a magyar termékekre. Minek köszönhető a magyar áruk iránti egyre fokozottabb kereslet?
- A kérdésre nagyon egyszerű választ tudok adni: mert végre van magyar áru, és egyre több olyan magyar áru, amely nemcsak a skinheadeket hanem a hazafias gondolkodású honfitársaink szélesebb táborát célozza meg. Azt még szeretném hozzáfűzni, hogy a HARCOS logóval ellátott pólóim, pulóvereim és egyéb kiegészítők magyar munkaerő által készített magyar termékek amit fel is tüntetek a ruhadarabokon. A varrást, hímzéseket, filmnyomást, nyomdai munkát helyi és környékbeli vállalkozók végzik el. Ezzel ha kis mértékben is, de szembe megyünk a globális árral és a magunk útját járjuk.
- A következő egy már talán elécsépelt ám mégis lényeges kérdés: Milyen volt a kezdet, hogyan sikerült elindítani a vállalkozást?
- Egy kicsit vissza kell ugranunk az időben, ugyanis 2004-ben a HARCOS márka született meg, de én már előtte is készítettem pólókat és pulcsikat is. Az első revíziós témájú, főleg a trianoni sorskérdéssel foglalkozó pólóimat 1998 tavaszán készítettem el, aminek jövőre lesz a 10 éves évfordulója. Akkoriban a Magyar Igazság és Élet Pártjának, melynek én is tagja voltam és aktívan politizáltam, még hatalmas mozgósítható tábora volt. Több tízezres tömegek gyűltek össze nemzeti ünnepeinken a MIÉP hívására. Ezeken a rendezvényeken árusítottam a pólóimat és nagyon sok szórólapot szétosztottam a folyamatosan bővülő grafikák listájával. Kézről kézre jártak ezek az ismertetők amelyen nemcsak a különböző rajzok, hanem történelmi-politikai tényeket és gondolataimat is szerettem volna minél több hazafias gondolkodású magyarhoz eljuttatni. Az eredmény nem maradt el, egyre többen keresték az általam készített pólókat és pozitív visszajelzéseket kaptam a bátor hangvételű „Ébredj és gondolkodj magyar” írásomra.
- Milyenek a visszajelzések a termékekkel kapcsolatban?
- Hála Istennek inkább pozitívak, nagyon kevés a negatív kritika. Az igazsághoz az is hozzá tarozik, hogy örök maximalista vagyok és mindig szebbet és jobbat szeretnék a vásárlóimnak nyújtani. A kínálat folyamatosan bővül, a minőségre pedig nagy figyelmet fordítok.
- Felmerült-e benned, hogy a WARRIOR is nemzetközi márka legyen, mint például a Eighty Eight, Pit Bull vagy a Thor Steinar?
- Nem! Tökéletesen megfelel, hogy honfitárasimnak és azon belül olyan embereknek készítek ruhadarabokat, akik úgy gondolkodnak mint én, és ez nagyon jó érzés. Ha ennyire globalizálnám a termékeimet, még ha lehetőségem is lenne rá, akarva akaratlanul azzal járna, hogy a HARCOS márka viselői felhígulnának. Ezért ennek a lehetőségét egyenlőre nem tartom valószínűnek.
- Hogyan vélekedsz arról a külföldi bajtársról, aki pusztán magyarságbarátságból megvásárolja és viseli a termékeidet? Előfordult-e már ilyen?
- Természetes ez már más szituáció, főleg ha mint említetted egy bajtársról van szó, akivel közös elveket vallunk. Annak nagyon örülök és megtiszteltetés a számomra. Elárulom már példa is volt rá.
- A HARCOS márkán kívül továbbra is készítesz „egyéb” nemzeti ruhatermékeket. Ezek közül az egyik a PANZER póló, amelyből már elkészült a második sorozat. Mesélj egy kicsit ezekről a pólókról!
- A PANZER póló a HARCOS márkán belül készül, és most került fel a netre az új változat a PANZER 88. Az első PANZER pólót szinte csak saját magamnak készítettem. Ehhez tudni kell, hogy nagyon érdekel és nagy tisztelettel adózom a II.világháború német páncélos hadviselése iránt. Ha időm engedi makettokat is szoktam összerakni. Aki olvasott már a német páncélos fegyvernem II.világháborús teljesítményéről az sejtheti, miért állítottam emléket pólómmal pont ezeknek a harceszközöknek és kezelőiknek. Az első széria megjelenése óta már többször utána kellett nyomnom. Úgy látszik nem csak engem nyűgöznek le a többszörös túlerő ellen kitartóan harcoló, kiváló technikával felszerelt páncélosok. Ajánlom nézd meg a PANZER 88-at is. Ütős lett!
- Tavaly ősszel és most március 15-én is sok emberen láttam valamilyen HARCOS öltözetet. Elképzelhető, hogy terméked egy nemzeti ellenállás megtestesítője-jelképe lett?
- Látod, ezért érdemes csinálni. Már megérte, hogy elkezdtem ezt az egészet. Erre nagyon büszke vagyok, örömmel tölti el szívemet ha látom a HARCOS pulcsikat azokon a hazafiakon akik nemcsak dumálnak, vagy éppen koncerteken mentik meg a hazát, hanem ha kell odateszik magukat. Elárulom neked, én sem a tévében szoktam megnézni az összefoglalókat. Ezek a srácok a nemzeti ellenállás, ők tartják a hitet, hogy van jövő. A süket dumából már elég volt. És hogy kérdésedre konkrétan válaszoljak, szeretném ha minél több tettre kész hazafin látnám a HARCOS márkát, hiszen ha belegondolok, nekik készült.
- Nagyon pozitív dolognak tartom, hogy az újabb termékek rovásírásos hímzéssel kaphatók! A magyar őstörténettel kapcsolatos szimbólumokkal-jelekkel fogod-e bővíteni a választékot?
- Folyamatosan készülnek új hímzés variációkkal pulóverek. Nagyon sok ötletem van, de mérlegelnem kell, hogy megéri-e befektetni és a különböző ötleteket megvalósítani. A HARCOS rovásírásos változata szinte a WARRIOR felirattal együtt született meg, és elmondhatom az írás ősisége miatt nagyon kedvelt. Mi magyarok igencsak büszkék lehetünk őstörténelmünkre, ezért biztos, hogy ebből a témakörből még sokat fogok meríteni.
- Nemrégiben sajnos ismét megrendezésre került a buzi parádé. Ez a förmedvény tulajdonképp a magyar családok meggyalázása, amely gyalázatos módon ismét hatalmas média reklámot kapott. Benned, mint többgyermekes családapában, milyen érzéseket kelt a buzik fajtalankodása?
- A rendezvényhez sok hozzáfűznivalóm nincs. Sajnos ahol a liberalizmus teret nyer magának, ott megindul a nemzet erkölcsi lezüllesztése. Egyébként undorodom tőlük, és akik ezt támogatják, nyugodtan mondhatom, az ellenségeim. Nem akarok nagyon belemenni, mert nem ez az interjú lényege, de tudvalevőleg a multinacionális tőke és a kiszolgáló kormányok nem éppen azt kedvelik ha gondolkodó öntudatos emberek alkotják a társadalmat. A jó vásárló vagy inkább nevezzük fogyasztónak úgy jó ha hülye. A legjobb ha annyira hülye, hogy bevesz mindent. A liberalizmus erre épít, ezért kell szeretni a buzikat, ezért nem lehet világosan beszélni a cigánykérdésről és még folytathatnánk a sort. De felteszem a kérdést: Miféle magyar jövő lesz ebből? Ezért küzdöttek ősapáink évszázadokon keresztül? Szerintem nem! Családom és három gyermekem van. A magyar jövő alapja a család, gyerekek, öntudatos társadalom. Ezen alapok nélkül, lehetünk mi bármilyen radikálisak, nem sokra megyünk. Csak buzdítani tudok, minden hazafias gondolkodású fiatal honfitársamat, ha eljön az idő alapítson családot és vállaljon gyermekeket. Ez a nemzeti minimum! Ha csak a mának élünk és nem merünk áldozatokat hozni, ugyanúgy a liberalizmus csapdájába esünk és azt szolgáljuk. Akkor pedig mi különböztet meg minket azoktól akiket elítélünk.
- Biztosan tudod, hogy a skinhead mozgalmon belül létezik egy nemzetiszocialista-nacionalista ellentét. A te szíved melyik „táborhoz” húz?
- Nacionalistaként indultam az úton. Végignézve a világot, a társadalmi berendezkedéseket, a II.világháború győzteseinek mocskát, Európa jövőjét, a kor kihívásaihoz igazított nemzetiszocializmusban látom.
- A LONSDALE-t manapság talán gaydale-nek vagy gypsydale-nak lenne célszerű nevezni, hiszen nemcsak a nevében nem londoni, hiszen már rég nem brit fehér emberek készítik, hanem mindenféle kínaiak és arabok. A cég finoman fogalmazva egy ideje már nem angolszász tulajdonban van. Kérlek mondj pár érvet, hogy mi magyar emberek miért a HARCOS márkát viseljük a fentebb említett termék helyett!
- A HARCOS termékek mint már említettem, nem mindenkinek készülnek. Sőt, kifejezetten idegesítene, ha szellemi toprongy agymosottak is viselnék. Ez a mi márkánk és ráadásul magyar termék, nem Ázsiában készül mint a mai „menő” márkák túlnyomó része. Ezzel megkülönböztetjük magunkat a „rabszolgáktól”. Hát csak ennyi.
- Németországban néhány évvel ezelőtt a nemzeti fiatalság összedobálta a LONSDALE öltözetét egy kupacba a német importőr orra elé és nemes egyszerűséggel felgyújtotta a francba! Szerinted nálunk is ez lenne a megoldás a problémára?
- Nem hiszem, nálunk ez a folyamat másként zajlik. Itt még elég sok LONSDALE-t látni. A HARCOS 2004-es megjelenése óta nagyon sok minden változott, és remélem a térhódítás tovább folytatódik. Én teszem a dolgom, a többi az öntudatos hazafiakon múlik.
- Termékeiddel támogatsz egy zenekart, mégpedig az ismert Titkolt Ellenállást! Mikor kezdődött és miben nyilvánul meg ez az ismeretség?
- A Titkolt Ellenállás énekese Cseresznye Gyuri debreceni, Húsz kilométerre lakunk egymástól és jó barátságban vagyunk. Az ő révén kerültem kapcsolatba a zenekarral. Kölcsönösen támogatjuk egymást, én felöltöztetem a fiúkat HARCOS cuccokba ők pedig reklámozzák a márkát a koncerteken és CD-iken. Baráti viszonyban vagyunk, jó srácok. Egyébként a nemrég alakult Hungarica együttessel is ez a helyzet, ők is HARCOS-ban nyomják
.
- Milyen ruházati termékkel fogsz meglepni minket a közeljövőben?
- Jönnek az új pulcsik és pólók, figyeljétek a magyarharcos weboldalon és a Kárpátia újság hátoldalán.
- „Egyszer minden véget ér” ahogy mondani szokták ez az interjú itt és most. Megköszönöm az adott válaszokat, és ha kívánsz üzenni valamit a Hungária Portál olvasóinak esetleg valamelyik ellenségünknek a sok közül itt a remek alkalom!
- Köszönöm a lehetőséget, kitartást kívánok minden bajtársamnak a következő évek küzdelmeihez. A HARCOS-ok összetartanak, ne feledjétek! Ellenségeinknek pedig egy Titkol Ellenállás szövegrészlettel üzenek: „ A hitünk erős és a lelkünk tiszta – Minket megölni lehet, de legyőzni soha – Minket igaz hit vezérel céljaink felé – közeleg lassan az igazság napja „
|